בניית אתרים – המלצה ללקוחות
צוות מקצועי | 17 ביולי 2010בניית אתרים באינטרנט היא תחום רחב מאד. ישנן בשוק אלפי חברות בניית אתרים שפועלות בתחום כבר שנים ארוכות. החברות השונות נבדלות אחת מהשניה בגודלן, בוותק ובסוג העבודות שהן מבצעות. אפשר לומר שלכל חברת בניית אתרים יש את החוזקות והחולשות שלה.
חברות גדולות
חברות גדולות של בניית אתרים נהנות ממוניטין טוב וזרם לקוחות יפה לאורך השנה. ישנם הרבה מוסדות מכובדים שמוכנים לבנות אתר רק עם חברה ידועה עם הרבה ניסיון. מעבר לכך, חברות אלו נמצאות בד"כ במיקום גבוהים במנועי החיפוש – כך שהן מקבלות זרם יציב של לקוחות. החיסרון הגדול בעבודה מול חברות אלו הוא המחיר. מעבר לתשלום המתבקש על העבודה, אנו נאלצים לשלם גם על המוניטין של החברה.
חברות בינוניות
לצד חברות הענק, פועלות בשוק חברות בינוניות עם מספר קטן של עובדים. חברות אלו אף הן מספקות שירותי בניית אתרים, עיצוב אתרים, אחסון אתרים וכו'… חברות אלו לאו דווקא נופלות באיכותן מחברות גדולות של בניית אתרים, להיפך. מדובר בד"כ במתכנתים מוכשרים שלא היו מעוניינים להתרחב לכדי חברה גדולה עם עשרות עובדים. טווח המחירים של חברות אלו עשוי להיות הוגן יותר כלפי הלקוח.
פרילנסרים
בתחום של בניית אתרים קיימים גם הרבה פרילנסרים העובדים באופן עצמאי מהבית. קיימים פרילנסרים מכל הסוגים ומכל המינים. ישנם חבר'ה בני 16 וישנם אנשים בני 60 עם משיכה לתחום. ישנם מתכנתים בתחילת דרכם וישנם מתכנתים עם ניסיון בחברות הגדולות.
לפני שמתחילים פרויקט בניית אתר עם פרילנסר, מומלץ להתרשם מתיק העבודות שלו ולקבל המלצות מלקוחות. תיק העבודות של בונה אתרים חושף את היכולות שלו. ניתן להתרשם אם הוא מסוגל לבצע פרויקטים בדרגת מורכבות גבוהה יחסית.
בניית אתרי תדמית
אתרי תדמית הם דוגמא לאתרים בדרגת מורכבות נמוכה ביותר. לחברות השונות יש בד"כ מערכות ניהול תוכן מוכנות ומה שצריך זה בסך הכל לבנות את עיצוב האתר. לכן אתרי תדמית הם בדיוק מסוג האתרים שכדאי לבנות עם פרילנסרים ולחסוך בעלויות.
מילה לסיכום
במידה ומוצאים פרילנסר איכותי וטוב, ניתן לחסוך הרבה עלויות בתהליך של בניית אתרים. כמו בכל תחום, חייבים לעשות סקר שוק ולבדוק טוב את מי בוחרים. ישנם בשוק מתכנתים מוכשרים שיכולים להרים פרויקטים ענקיים בשליש מהמחיר שתשלמו בחברה גדולה.