תחזוקת מעליות
צוות מקצועי | 2 בדצמבר 2014הוראות שימוש נכון עבור תחזוקת מעליות
טיפול שוטף לצד תחזוקת מעליות והחלפת רכיבים בלויים נדרשים להבטחת פעולתה התקנית של המעלית. הטיפול מבוצע על ידי אנשי מקצוע והוא כולל שימון, כיוון מערכות, בדיקות חצי שנתיות ועוד. כל בעל מעלית חייב על פי חוק בישראל ליצור קשר עם חברה בעלת רישיון למתן שירות למעליות. הרישיון עבור תחזוקת מעליות ניתן על ידי משרד התעשייה, המסחר והתעסוקה וזאת על פי קריטריונים קבועים מראש.
תחזוקת מעליות והשירות השוטף חייבים להיות מלווים בשימוש נכון. לא ניתן להסתפק בתחזוקה של המעלית או בתיקונים בשעות חירום, ולכן בכל מעלית רשומות הוראות השימוש אותן יש לקיים. ראשית, השימוש במעלית לילדים מתחת לגיל 14 אסור על פי חוק. שנית, אין להעמיס על המעלית מעל המותר. עומס יתר פוגע בפעילות המעלית והוא מסוכן מאוד מבחינה בטיחותית.
מי יכול לתת מידע על תחזוקת מעליות?
בעלי מעלית שאינם מכירים את הוראות השימוש מוזמנים ליצור קשר עם נציגי חברה העוסקת בתחום. יש להקפיד על הוראות שימוש ברורות המפורסמות על גבי המעלית. במידה והוראות השימוש נשחקות, נרטבות או נהרסות, חשוב להחליפן. הוראות השימוש מצילות חיים ויש להן גם משמעות כלכלית. חשוב להדריך ילדים כיצד לנהוג בזהירות בתוך המעלית ולהקפיד על חילוץ נוסעים בהתאם להוראות החילוץ במדויק.
התפקיד של חברה המבצעת שירותי תחזוקת מעליות לא מסתיים רק בתיקונים או בבדיקות התקופתיות. נציגי החברה נדרשים להכיר היטב את הוראות השימוש ולעודד את בעלי המעלית לשמור עליהן. במידה ומבחינים בדבר חריג כמו שמשה שבורה, רעשים יוצאי דופן וכן הלאה, יש להפסיק את השימוש במעלית וליצור קשר עם נציגי החברה. חברת השירות זמינה עבור הלקוחות במשך 24 שעות ביממה.