רישום חברה חדשה
צוות מקצועי | 26 באפריל 2012איך מתבצע התהליך של רישום חברה חדשה?
אם יש לכם עסק חי ונושם, ואתם שוקלים להפוך אותו לחברה בע"מ, הרי שעליכם לבדוק היטב את הפרמטרים השונים הקשורים בשינוי זה, ולהתייעץ עם אנשי המקצוע הנכונים לפני שתקבלו החלטה בעניין. באופן עקרוני, התהליך של רישום חברה חדשה הוא לא תהליך מסובך כל כך, כפי שזה עלול להישמע. כמובן שיש הבדל בין הירשמות כבעלי עסק, לבין הירשמות שלכם בתור חברה. התהליך של רישום חברה חדשה כפוף למעשה לרשות התאגידים, אשר כפופה למשרד המשפטים, ומולה אתם בעצם מבצעים את המהלך כולו, אשר כולל מספר שלבים לא ארוכים.
מצרפים את התקנון וחלוקת הרווחים
אם אתם רוצים לפתוח בתהליך של רישום חברה חדשה, עליכם להגיש בקשה מתאימה לרשות התאגידים, ואל הבקשה לצרף את תקנות החברה. בתוך תקנון החברה אתם מחויבים לציין את שם החברה (כל שם הוא מותר למעט שם מוכר שכבר קיים או שם מטעה או פוגעני). בתקנון גם יש לציין את סוג החברה – האם אתם מעוניינים לבצע רישום חברה חדשה שמטרתו היא הפקת רווחים, או מטרה ציבורית? במידה והמטרה היא רווחים – יש לפרט כיצד הם מחולקים בין בעלי המניות.
מה עוד צריך לפרט?
כשאתם פותחים בתהליך של רישום חברה חדשה, יש כמובן צורך לציין מי הם בלי המניות, וכן לצרף הצהרה של האנשים שיכהנו בדירקטוריון החברה – כי הם מסכימים לכהונתם. באם לבעלי המניות של החברה יש זכויות מוגבלות, חשוב מאד לציין בתהליך של רישום חברה חדשה, כי מדובר על חברה בע"מ. כמו כן, על התהליך כולו צריך להיות חתום עו"ד מטעם החברה, שיאשר את הפרטים כולם.
לא לשכוח את האגרה
לסיום, כאשר אתם מבצעים את התהליך של רישום חברה חדשה, ראוי לדעת שעליכם גם לשלם את האגרה המתאימה תמורת התהליך. האגרה ניתנת לתשלום במגוון אמצעים – אשראי, צ'ק ומזומן. בסיום התהליך אתם גם תקבלו את מספר התיק שלכם אצל רשם החברות, כך שתמיד בכל פניה ובקשה – יהיה לכם את המספר המתאים.