קידום אתרים
צוות מקצועי | 1 באוקטובר 2010מאת: יגאל בר-חיים
קידום אתרים – איך בוחרים חברת קידום אתרים?
קידום אתרים באינטרנט הוא תחום פרוץ מאד. למה אני אומר דבר כזה? כי היום כמעט כל איש מחשבים וכל מאת: יגאל בר-חיים מתכנת הוא מקדם אתרים. מכל הסוגים ומכל המינים. אנשי הייטק בזמנם החופשי, סטודנטיות לתקשורת, בעלי אתרים, בלוגרים ומי לא – כולם מקדמי אתרים.
"ובכל זאת – אני מחפש חברת קידום רצינית…"
גם כאשר אנו יוצאים לחפש חברת קידום אתרים לפרויקט רציני אנו נתקלים בהמון הצעות מחיר שונות. פערי המחירים הם אדירים. יש חברות שיבקשו 3,500 ש"ח עבור קידום של 15 מושגים ויש פרילנסרים פרטיים שיבקשו 600 ש"ח בחודש. כביכול מדובר בהפקעת מחירים, אלא שבירור מעמיק יותר יביא אותנו למסקנה שיש הבדלים גדולים באיכות העבודה ובתוצאות שכל חברת קידום אתרים מביאה.
אז למה חשוב לשים לב?
תוצאות
אנחנו חיים בעולם של תוצאות והיום קידום אתרים בלי תוצאות חזקות לא שווה כלום. כשנפגשים עם חברת קידום מומלץ לבקש לראות תוצאות בשטח של החברה. לא צריך להתרשם מלקוחות גדולים במיוחד כמו בנקים וכמו חברות ביטוח – שכן לחברות אלו אתרים חזקים כל כך שלא קשה לקדם אותן. כדאי לראות אם החברות מקדמות מושגים ששווים הרבה כסף. למשל חברות קידום אתרים שמסוגלות לקדם אתר צימרים או אתר של דרושים.
עוצמות של חברות קידום
שלא תבינו אותי לא נכון, אני בעד פרילנסרים ומקדמי אתרים פרטיים. אלא שלפעמים זה פשוט לא מספיק. כדי לקדם רשימת מושגים ארוכה בתחום תחרותי אנו זקוקים לתמיכה מאתרים חזקים במיוחד. העוצמה של חברת קידום אתרים מורכבת גם מהרמה המקצועית שלה וגם מהוותק שלה בתחום. האתרים התומכים של כל חברה צברו וותק לאורך השנים ויכולים לעזור לה מאד בקידום הלקוחות שלה.
יעדים לקידום אתרים
יחד עם זאת, חברת קידום טובה היא לא ערובה לתוצאות טובות. חברות קידום אתרים גדולות נותנות שירות בו זמנית למאות לקוחות. מי שאחראי על התוצאות שלכם הוא בסופו של דבר אחד הפרויקטורים והעוזרים שלו. לכן חשוב להגדיר מראש יעדים ברורים ולהתנות את התשלום לפי עמידה ביעדים. קוראים לזה בונוסים ואני קורא לזה הגינות. עבור עבודה טובה אין לי בעיה לשלם, אולם עבור תוצאות חלשות אני לא מוכן לשלם הרבה כסף.
והכי חשוב – הגינות
מומלץ לקבל יותר מחוות דעת אחת על כל חברת קידום. חברת קידום אתרים עם אמינות גבוהה ועם אינטגריטי היא נכס אמיתי עבורכם. למה הכוונה? פעמים רבות חברות מסוג זה נתקלות בניגוד אינטרסים – כלומר הן יכולות לקדם 2 לקוחות שמתחרים על אותם המושגים. חברת קידום אתרים עם אינטגריטי גבוה תדע להימנע ממצבים כאלו ולפעול מול הלקוחות בשקיפות ובאחריות. אני אוהב מקדמי אתרים שיודעים להעריך את הכסף שהם מקבלים וחושבים תמיד לטווח ארוך.